Láss Tisztán!

Slammel Láss!
Nézzünk Szembe
Fókuszban a  fókusz
Lássunk tisztán
Felhők SZEM előtt
Légy SZEMfüles!
Nézzünk az adatok mögé
Láss ezer csodát
      
Igazgatónő: A Digitális Témahét a mai nappal kezdődik és ezen a héten tart. 3 különböző témát lehetett választani és mivel a centrumnak [NSZC] 3 tagiskolája van, ezért az iskola ezt választotta ki. Úgy gondolom, hogy ez hozzánk közel áll, hisz a Távközlésben, mint szakirány elengedhetetlen a digitális eszközök használata. Ti szerettek programozni, érdekel titeket, így egyértelmű volt, hogy itt landol a téma és ebből megpróbálunk kihozni valami olyant, ami mindenki számára érdekes és szórakoztató.
Ezután jött a témahét kibontakozása kicsit, maga a logó után való érdeklődés és a tanárnőről, aki készítette.

Én: A kép maga, a szem, hogy kapcsolódik a témahéthez és mi a szerepe az elemeinek?


Igazgatónő: Eredetileg nem így indult a dolog. A szem előbb megvolt, de a témahéten csak utána gondolkodtunk. Ekkor Szántó tanár úr meglátta ott [az igazgatónő irodájában egy polcra mutatott] a szemet és egyértelmű lett, hogy ez lesz a jelképe a hétnek. Hogy a szem miért ilyen lett, arra csak a tanárnő fog tudni válaszolni.

Kérdés "folytatása": Kezdjük ott, hogy a színek hogy jöttek magához a szemhez?


Tanárnő: Ez eredetileg egy pávaszem és a tollai így jöttek le nekem. Igazából a színek spontán jöttek, de utána megnéztem, hogy a színek mit jelentenek. [Pl. fehér - tisztaság, narancs - ragyogás, piros - élet és így tovább.] Amikor utánanéztem akkor állt össze és annyira szép volt, pedig nem volt tudatos.
Igazgatónő: És szerintem az egész vége a gyerek. Hisz a gyerekben, a tanulóban, a diákban ezek mind-mind megtalálhatóak.

Én: És ön hogy jött az egész témahéthez hozzá, hogy kapcsolódott bele?


Tanárnő: Amikor meghirdették, úgy gondoltam részt kell vennem, mert nagyon tetszett az ötlet, éppen amiatt, a tisztán látás miatt. Hisz nemcsak azért vagyunk, hogy zárt keretek között tanítsuk a diákokat, hanem azért, hogy minél több dolgot megtanítsunk nektek és ez mind azért van, hogy ti tisztán lássatok és hogy mást is tanuljatok...
Igazgatónő: és ezért van az, hogy amikor megkérditek, hogy ennek mi értelme van, annak az az értelme, hogy használjátok az eszeteket, ezen kívül pedig más szemmel látjátok a más-más dolgokat.

Én: Tehát ez az egész magukról a gyerekekről szól, hogy ők okosodjanak és mást is megtanuljanak, tapasztaljanak, amit alapból nem tanulnának.


Igazgatónő: Lényegében igen, de ez rólunk is szól, hisz a kérdőív által például, vagy a hét által mi is tanulunk tőletek, hogy ti mit szerettek és hogy ti hogy látjátok ezeket, illetve hogy mi az, ami kell ahhoz, hogy titeket megértsünk.

Majd jöttek a kérdések, amely végül a témahét menetét emelték ki.


Én: És ez a témahét hogy fog alakulni végül is?


Igazgatónő: Csoportok dolgoznak a különböző tantárgyaknál: fizika, informatika, idegen nyelv, képzőművészet, irodalom és a matek területén. Végülis ezek majd Pénteken fognak összeérni, a lezárásnál.

Én: Tehát a DÖK napon.


Igazgatóno: Így van. Az egyik állomáson kérdőívet kell mindenkinek kitöltenie, amelyben lehet a projektek értékelését és eredményét látni és ezek az interneten fenn lesznek.

Én: Szóval ez az a kérdőív, amiből majd gondolom majd a tanárok tudnak majd "tanulni", mint ahogy említve volt.


Igazgatónő: Többek közt igen, hisz meglátjuk, hogy ti mit és hogy láttok ebből, bár a kérdőívet nem láttam még, amelyet egy csoport állított össze, de én is csak Pénteken fogom meglátni.

Én: Ezen kívül a kérdőíven kívül mi lesz még Pénteken?


Igazgatóno: Lesz ugye a szokásos sport rendezvény, lesznek versenyek is mindenképpen, illetve állomásos versenyek is, hiszen a DÖK nap az EU-s napunk is, így az állomások nagy része EU-s hangzatú lesz, hisz fut egy másik iskolás projekt, ahol az Európai Parlament Nagykövet Iskolája címért dolgozunk, és az állomások is ennek fényében fognak olyan feladatokat és kérdéseket tartalmazni.

Én: Hogy jött maga az, hogy a DÖK nap és a témahét összekapcsolódjon?


Igazgatónő: A Digitális Témahét ideje adott, így a többi iskola is most tartja velünk együtt. A DÖK nap pedig az EU-s projekt kapcsán került erre a hétre. Én azt gondolom, hogy nem volt az összekapcsolása rossz ötlet és remélem, hogy ebben mindenki megtalálja a maga örömét és megtalálja azt, ami őt érdekli.

Én: Mit gondol ennek a témahétnek a jövőjéről, mi lesz 1-2 év múlva például ebből?


Igazgatónő: Ugye ez az 1. éve, hogy ez megy az iskolában. Azt gondolom, hogy a diákok és a tanárok aktív munkáján múlik ez, megtaláljuk-e benne az örömünket és hogy tudunk-e együtt dolgozni. Én úgy gondolom, hogy meg fogjuk találni a módot arra, hogy ezt folytassuk, és hogy együtt tudjuk, illetve tudjatok dolgozni.

Ennyi is lenne ez az interjú. Nagyon remélem, hogy ti is megértettétek, hogy miért van ez az egész, és hogy ez mekkora értéket foglal magába.


Az interjú készítője: Birkás Zoltán 9/D osztályos tanuló.

Főoldal