Az Európai Parlament Nagykövet-Iskolája

Fedezd fel Európát!

Készítette: 12.C osztály

Brüsszel

05 brusszelAz Európai Parlament Nagykövet Iskolája program kitartó munkát és elkötelezettséget igényelt, melynek meglett az eredménye. A budapesti Európa-pont vezetője, Lővei Andrea a 25 iskola közül a 2 legsikeresebbet választotta ki ,azzal a megtisztelő feladattal, hogy a projekt vezetői képviseljék Magyarországot a Brüsszelben megrendezésre kerülő konferencián. Az egyik felkérést, az eredményes munka elismerését a Cserháti iskola kapta. Így iskolánkból Farkas Zsuzsanna, továbbá a jászberényi Dr. Zrupkóné Pernyész Lívia képviselte hazánkat az Európai Parlamentben, ahol mind a 27 tagországból 2-2 pedagógus volt jelen.

02 brusszel 03 brusszel 04 brusszel  
06 brusszel 07 brusszel 08 brusszel  

Országok, osztályok

Cserháti az Európai Parlament Nagykövet Iskolája. Osztályok mutatják be az EU néhány országát.

Az Európai Parlament Nagykövet Iskolája lettünk!

nagykovet 01 thIskolánk elnyerte az Európai Parlament Nagykövet Iskolája címet!

A program célja a fiatalok figyelmének felkeltése az Európai Unió munkája, eredményei iránt, aktív ismereteket nyújtva mind az Unióról, mind az Európai Parlamentről. Az iskoláknak olyan oktatási tevékenységet kell végezniük, amely felhívja a figyelmet az európai parlamentáris demokráciára és az európai polgárság értékeire. A program további célja, hogy létrejöjjön egy iskolákból, tanárokból és diákokból álló, az Európai Parlamenttel, képviselőivel és a tájékoztatási irodákkal együttműködő, egyre növekvő hálózat.

„Az Európai Parlament Nagykövet Iskolája programunk nagy sikerrel indult”, mondta el Lővei Andrea, az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztatási Irodájának vezetője. „A programhoz történő csatlakozás alapfeltétele nem egy egyszeri, hanem egy folyamatos, az európai uniós értékek, vívmányok, szellemiség átadását szolgáló oktatási-nevelési tevékenység folytatása az adott iskolában.”

Az ünnepségen résztvevőket Schöpflin György európai parlamenti képviselő köszöntette. „Európai polgári feladat az Európai Unióról tájékozódni, hiszen a jövő az Európai Unióról is szól, amely mindannyiunkat érint valamilyen formában.” A képviselő egyben felhívta a figyelmet az Európai Polgári Kezeményezés fontosságára is.nagykovet 02 th

A diákok, mint a program junior nagykövetei, bemutatták az iskolaév során megvalósított tevékenységeiket, majd Schöpflin György átadta az iskolák részvételét jelképező plaketteket, továbbá a programban résztvevő diákok és tanárok részére az elismerő okleveleket.

Forrás: Európai Parlament Tájékoztatási Irodája Magyarországon

Slam poetry Európáról

Kővári Kolos (10.D) és Széphegyi Dániel (11.C) alkotott egy kisvideót, amely tulajdonképpen egy slam poetry az Európáról, az EU-ról.

P-nap

pnapA Pannon egyetem szervezésében egy magyar rekordkísérletnek volt részese a Cserháti, melynek keretében egy raklapfestő versenyen a parlamentet festették le tanulóink a magyar zászló színeiben.
A csapat tagjait a Junior Nagyköveteink alkották: Szalai Patrik, Huszár Krisztián, Czinki Gábor, Czigány Marcell

Csocsó bajnokság az európai országok színeiben

csocso 01 th  csocso 04 th csocso 03 th 
 csocso 05 th  csocso 02 th  

Előadás az EU-ról a Halis István Városi Könyvtárban

Halis thMárcius végén a Cserháti 11.A osztálya a város más középiskolás osztályaival együtt egy előadáson vett részt a Halis István Városi Könyvtárban, ahol az Európai Unió kialakulásával, történetével és intézkedéseivel foglalkoztunk. Az előadó elmondása alapján a könyvtárban minden EU-val kapcsolatos könyv megtalálható, a nemzetállamok történetével együtt, így az információforrás biztosított mindenki számára. Megismerkedtünk egy picit az Európai Unió történetével. Hóbor József elmondta, hogy az Európai Unió abból a célból jött létre 1945-1959-ig, hogy véget vessen a szomszédos európai országok közötti véres háborúknak, amelyek közül a legrettenetesebb a második világháború volt.

Az előadáson megtudhattuk azt is, hogy a regionális politika keretében a fejlettebb térségek is hozzájuthatnak speciális célokat (a foglalkoztatás növelése, a szakképzés fejlesztése, a határmenti együttműködés segítése) szolgáló támogatásokhoz. Ezek a támogatások gazdaság- és társadalomfejlesztési programok megvalósításához, illetve nagy beruházási projektekhez biztosítanak a hazai finanszírozást kiegészítő forrást. Alapvetően minden ország maga határozza meg, milyen területek fejlesztésére kívánja az EU-pénzeket felhasználni.

Nemzeti nyelvek napja

Gomrokiran Thyra Myna nemet th   Guruzda Zoltan roman th
Gomrokiran Thyra Myna (német) Guruzda Zoltán (román)
   
Jusupovic Mark horvat th Paksa Zsuzsanna angol th
 Jusupovic Márk (horvát)  Paksa Zsuzsanna (angol)

Infopont az EU-ról

Elkészült az infopont, ahol hasznos és látványos tájékoztató anyagokat helyeztünk el az Európai Unióról.

 infopont th01  infopont th02  infopont th03  infopont th04
 infopont th05  infopont th06  infopont th07  infopont th09
 infopont th10  infopont th11  infopont th12  infopont th13
 infopont th14  infopont th15    

EU felirat készítése

Gépész tanulóink egy gyakorlati óra keretében EU feliratot készítettek fémből.

gepesz th01   gepesz th02  gepesz th03
 gepesz th04  gepesz th05  gepesz th06

Plakátok készítése az uniós országokról

eu plakat th 01  eu plakat th 02 
 eu plakat th 03  eu plakat th 04
 eu plakat th 05  eu plakat th 07
eu plakat th 06

PEN- Fenntartható fejlődés

 

 

pen 1Iskolánk 13.A és 14.A osztályos tanulói látogatást tettek, a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszán rendezett előadáson. Az előadás „Hogyan tovább Magyarország az Európai Unióban, a globális világban?” címre hallgatott, mely „Fenntartható Fejlődés” témáját boncolgatta.

A megnyitót Valenta László a Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetsége elnöke kezdte, majd Dénes Sándor Nagykanizsa MJV polgármesterének köszöntőjét hallhattuk.

Az előadást elsőként Ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke kezdte.

Programjának a „Szükségből erény – Fenntartható vállalatvezetés, üzleti megoldások” címet adta. Leginkább az ökológiáról beszélt, valamint arról, hogy olyan projecteket kell létrehozni, amelyek egy kezdőtőke felhasználása után ellátják önmagukat. Fontosnak tartja a jelen értékeit és ezeket próbálja megőrizni az utókornak.

Ezt követően Berkesné Rodek Nóra egyetemi oktató szólalt fel. Témájának „A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet” választotta. Az oktatás és a kutatások fontosságára és kapcsolatára világított rá, valamint egy új applikációról beszélt, mely a pen2cégek munkáját könnyítené meg.

Utolsóként Dr. Galambos Ildikó, a Soós Ernő Víztechnológiai Kutató- Fejlesztő Központ vezető kutatója kapott szót. Programjának „Vízügyi kutatások a fenntarthatóság jegyében” címet adta. A termálvizek fontosságáról, felhasználásáról és jótékony hatásairól beszélt. Számomra a legérdekesebb előadás volt.

Az előadást Dr. Birkner Zoltán, a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszának igazgatója zárta, utána Anda Zoltán a Nagykanizsai Szakképzési Centrum főigazgató-helyettese mondott köszönetet a hallgatóság aktív közreműködéséért.

Egyéni vélemény: Maga az előadás témája és célja nem volt rossz, sőt teljesen időszerű volt. Érzésem szerint a témák inkább szakembereknek szóltak ezért az előadásmódja elég nyers és nehezen felszívódó volt a jelenlévő diákok számára és sokszor unalmas is volt.

Pető Dániel 13/A

 http://www.kanizsatv.hu/hirek/20650/fenntarthato-fejlodes-/

 

 

EU napon

Cserháti négy osztályának tanulói élőképet alkottak az EU két kezdőbetűjét megformázva.

EU th

Kupakkép – „Rajongói Rekorder” kategória győztese a Cserháti

oklevel thA Családsegítő és Gyermekjóléti Központ felhívására 1058 kilogramm kupak gyűlt össze a város iskoláiban. A kupakokat már le is adták a Netta-Pannonia Kft.-nél a szervezők, akik az így befolyt összeget jótékony célokra fordítják. Továbbá ez a  verseny az alkotás öröme és a közösségépítés mellett a környezetvédelmet is szolgálta.

A legtöbb internetes szavazatot bezsebelő, a legnagyobb méretű és a legtöbb kupakot leadó csapatokat szintén díjazták. A szervezőknek volt miből válogatniuk, hiszen egy híján húsz alkotás készült. A Rajongói Rekorder kategóriában a Cserháti 1. helyezést ért el!

kupak munka 02 kupak munka 01 th kupak munka 04 th
kupak munka 05 th kupak munka th kupakkep

 

 

 

Európa nap

Európa az iskolában – az iskola Európában doknap2017 29

2017. április 7-én a Cserhátiban Európa napot tartottunk. Az iskola területén 14 állomást helyeztünk el, ezeket kellett megadott sorrendben - a menetlevél segítségével- felkeresni és az ott kapott feladatot a legügyesebben megoldani.

Néhány a feladatok közül:

  • A hallottak alapján kellett a diákoknak megállapítaniuk, hogy mely országa dala csendül fel.
  • Egy adott testhelyzetben egyik tanulónak zászlót mutattak és a zászló felismerése után az adott országot a jellegzetességével körbe kellett írni. A jellemzők alapján a másik félnek ki kellett találnia az országot.
  • A vöröskeresztes oktatók általános tájékoztatót tartottak egyes országok egészségügyi helyzetéről. Az elmélet után a diákok gyakorolhatták az újraélesztést és a félautomata defibrillátor használatát.
  • Minden ember biztonsága fontos, bármely országról is legyen szó. A tanulók megtapasztalhatták Részeg szemüveggel kellett végig menni egy kijelölt helyen.
  • A digitális témahét keretében egy teszt kitöltése volt a feladat.
  • A szülők jóvoltából 7 nemzeti étel volt kóstolható: sajtos pogácsa, francia saláta, sörkifli, görög saláta, svéd húsgolyó, csehfánk, bruschetta. Ki kellett mely országhoz fűződik az adott étel, illetve az összetevőkre is járt a pont.
  • Gólyalábazást is kipróbálhatták a cserisek.
  • EU-s kvíz kérdésekre is kellett válaszolniuk a cseris tanulóknak. Pl: Hány csillag van az EU-s zászlón.
  • Aktívtáblán, egy európai térképen kellett megjelölni az adott EU-s tagországokat.

Szikora Pál tanár úr felügyelete alatt az egyik tanteremben pedig sakkozásra is volt lehetőségük a tanulóknak. Mindezekkel párhuzamosan a Mindenki Sportpályáján foci EB zajlott.

Galéria

 http://www.kanizsatv.hu/hirek/20654/ki-tud-tobbet-az-eu-rol/

Az Unió közelebbről

cseresnyes 01 thAz EU-ról és az Európa Parlamentről tartott előadást a Cserháti-iskola diákjainak Cseresnyés Péter államtitkár úr. A térség országgyűlési képviselője előadásában beszélt Magyarország és az Unió viszonyáról is, továbbá saját politikai karrierjéről, emellett pedig szabadon kérdezhettek is a diákok.

„Április 6-án a Cserháti Sándor Szakképző Iskola diákjaival beszélgettem. A fiatalok remek kérdéseket tettek fel olyan témákban, amikről nap mint nap hallanak a médiában. Érdeklődésük és nyitottságuk megerősített abban, hogy a fiatalok figyelemmel kísérik a mindennapi történéseket, nem közömbösek a közélet témái iránt. Érdekes és tanulságos találkozás volt, köszönöm a meghívást.”- nyilatkozta Cseresnyés Péter államtitkár úr az előadás után.

http://www.kanizsatv.hu/hirek/20646/az-unio-kozelebbrol/

cseresnyes 02 th cseresnyes 03 th
cseresnyes 04 th cseresnyes 05 th

 

 

Részvétel az Euroscola online kvízjátékban

euroscolaAz Európai Parlament magyarországi Tájékoztatási Irodája által szervezett internetes kvízjátékban a 11.C osztály is részt vett. Az Euroscola-program lehetővé teszi Európa fiataljai számára, hogy találkozzanak, nézeteiket megvitassák, és párbeszédet folytassanak Európa jövőjéről. A program kapcsán 28 tagállam középiskolás diákjai vehetnek részt az "Európai Ifjúsági Parlament" formájában megrendezésre kerülő találkozókon az Európai Parlament üléstermében, Strasbourgban.

Európai Parlament Tájékoztatási Irodája Magyarországon

Galéria

Vetélkedő az Európai Unió jegyében

euvetelkedo 0910 csapat vett részt abban a megmérettetésben, amely március 27-én került megrendezésre iskolánkban. A cseris csapatok nagy izgalommal várták az Európai Unióval kapcsolatos tudnivalókat, és még nagyobb lelkesedéssel láttak neki a különböző feladatoknak. A 7 feladat egyike volt egy teszt, melynek során a,b,c lehetőségek közül választották ki a csapatok a helyes megoldást több-kevesebb sikererrel. Activity is volt a feladatok között, az öt fős csapat egyik tagja próbálta elmutogatni csapattársainak az Eu-s kifejezést. Híres európai emberek felismerése volt a cél a soron következő feladatban, amelyet a puzzle követett. Európai épületek felismerésére és a GDP fogalmára is szükség volt a vetélkedő további részében.

Végül a versenyből a 9.D osztály került ki győztesen, második helyen a 11.C osztály végzett, míg a dobogó 3. fokára a 9.B állhatott.

Galéria

Kupakkép építő verseny

Ikupakkepskolánk is benevezett a Család és Gyermekjóléti Központ által meghirdetett kupakkép építő versenyre. A versengés több kategóriában folyik, ezek közül az egyik a legtöbb lájkot gyűjtő kupakkép.

Kérünk mindenkit, lájkolja tehát a Cserháti képét! Az érvényes lájkokat csak a Család és Gyermekjóléti Központ hivalalos facebook-oldalán lehet leadni. A lájkolás pontos menete ugyanitt található.

Köszönjük!
A Cserháti diákönkormányzata

Lájkolás itt: Család és Gyermekjóléti Központ

 

Karaoke party

Március utolsó hetében iskolánkban megrendezésre került a karaoke party, terítéken a különböző országok dalaival. A rendezvényen 19 tanuló énekeltkaraoke 09 büszkén és nagy átéléssel. A diákok hangja átjárta az iskola falait. 14 zeneszám közül lehetett választani , ezek között volt magyar és más európai nyelvű dal is.A feltörekvő növendékek magyar számmal kezdtek, és miután elég erőt gyűjtöttek, nekiálltak a külföldi számoknak is . A rendezvény első száma a Republictól a 67-es úton volt, végére pedig a „Eins zwei polizei” című zene maradt, amelyet a gyerekek lelkesedéssel énekkeltek.

karaoke 01  karaoke 02   karaoke 03
 karaoke 04  karaoke 05  karaoke 06
 karaoke 07  karaoke 08  karaoke 10

A Pénz7- A pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete

Többet ésszel, mint pénzzel!

Iskolánk egyik osztálya a Pénz7 egyik kísérőprogramjába kapcsolódott be. A 11.C osztály által készített videófilm középpontjában az áll, hogyan ne szórják el a fiatalok a zsebpénzüket, hogyan spóroljanak.  A többet ésszel, mint pénzzel című kisfilm rávilágít arra is, hogyan óvják meg magukat a tanulók a rossz pénzügyi döntésektől.

Készítette: 11.C osztály

Legokosabb osztály versenye – Tudásunk az EU-ról

A 13 szaktanár által összeállított feladatlapot 16 osztály töltötte ki iskolánkban. A feladatlap nagyon jól mutatja, hogy a tanulók az Európai Uniós ismereteiket nem csak földrajz és történelem órán bővíthetik, hanem nagyon jól összekapcsolható más tantárgyakkal is. Matematika, fizika, biológia, környezetismeret, idegen nyelv óra ugyancsak alkalmas arra, hogy a tanulók további ismeretekhez jussanak. Vajon melyik osztály ismerete a legnagyobb az Európai Unióról? Az EU-tagországaihoz fűződő, érdekes kérdéseket tartalmazó feladatlap kitöltése után megszületett az eredmény.

A tesztet innen tölthetitek le

Elérhető pontszám: 44 pont euroquiz 2017
 11.A (35 pont)
 12.A (32 pont)
 12.B (30 pont)
 12.D (29 pont)
 11.B (27 pont)
 11.C (26 pont)
 12.C (26 pont)
 10.D (26 pont)
 10.A (26 pont)
   9.B (25 pont)
12.G (24 pont)
  9.G (22 pont)
  9.D (22 pont)
  9.A (22 pont)
10.B (15 pont)
10.G (14 pont)

Az Európai Parlament Nagykövet-Iskolája lesz a Cserháti!

eu nagykovetA Nagykanizsai SZC Cserháti Sándor Szakképző Iskolája és Kollégiuma meghívást kapott az Európai Parlament Nagykövet-Iskolája programban való részvételre. A programban 27 magyar középiskola vehet részt első körben, akik azzal érdemelték ki a kiválasztást, hogy aktív pályázati tevékenységet folytattak az elmúlt években, nemzetközi projektek részesei voltak. Farkas Zsuzsanna tanárnő az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete, az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztatási Irodája és a Miniszterelnökség által meghirdetett „Fedezd fel Európát!” elnevezésű programban vett részt osztályával, illetve Faludi Zoltán tanár úr az Erasmus programkoordinátora volt.

Az iskolát egyedüliként választották ki Zala megyében, és olyan nagynevű iskolákkal dolgozik együtt a projekt során, mint pl. a budapesti Bornemissza Péter Gimnázium, a miskolci Avasi Gimnázium vagy a debreceni Fazekas Mihály Gimnázium. A program fő célja a fiatalok figyelmének felkeltése Európa és az európai parlamenti demokrácia iránt, aktív ismereteket nyújtva nekik az Európai Unióról és az Európai Parlamentről. Az Európai Parlament Nagykövet-Iskolája program lefolytatásáról a Cserhátiban Farkas Zsuzsanna tanárnő gondoskodik.

A projekt keretén belül az iskola Junior Nagyköveteket választ a diákjai közül, akik segítik az ismeretközvetítést a diákság felé. Ennek során nem pusztán az Európai Unióra vonatkozó tényeket tanítanak, hanem azt is megtapasztaltatják, hogy mit jelent európai polgárnak lenni: mit jelent az EU a hétköznapi életben, és mit tehetnek a fiatalok annak biztosításáért, hogy a jövő Európája olyan legyen, amilyennek ők szeretnék.

Emellett a programban részt vevők EU-val kapcsolatos más feladatokat is ellátnak, például Infopontot állítanak fel, Európa-napot szerveznek, kapcsolatfelvételt kezdeményeznek európai parlamenti képviselőkkel és különböző szervezetekkel, iskolán belüli és kívüli tevékenységekben vesznek részt.

A feladatok teljesítése után - a tanév végén - az iskola ünnepélyes keretek között megkapja „Az Európai Parlament Nagykövet-Iskolája” minősítést, és egy plakettel tüntetik ki.

Oldalainkat 162 vendég és 0 tag böngészi